U bent hier

Arbeidshandicap - Volmachten geven of aanvragen - VDAB

Volmachten

Via de link 'Volmachten' in Mijn VDAB kan je als bedrijf een volmacht geven of aanvragen in het kader van personen met een arbeidshandicap.

  • Geef je een volmacht aan een bedrijf, dan kan dit bedrijf alle premies en aanvragen in verband met arbeidshandicap voor jou regelen.
  • Vraag je een volmacht aan voor een bedrijf, dan kan je voor dit bedrijf de premies en aanvragen regelen.

Wie

Alle bedrijven kunnen volmachten voor arbeidshandicap geven en aanvragen. Ben je een aannemer, dan kan je bijvoorbeeld je boekhouder een volmacht geven. De enige voorwaarde is dat je allebei een Mijn VDAB-account hebt.

Procedure

Wat gebeurt er als je een volmacht hebt gegeven of aangevraagd?  

  • VDAB neemt contact op met jou en het andere bedrijf via e-mail of telefoon.
  • Zodra de volmacht technisch in orde is, krijgen jullie een bericht.
  • 24 uur later kunnen jullie de volmacht gebruiken.

Jullie spreken onderling af wie wat opvolgt en wat de volmacht praktisch inhoudt. VDAB zorgt enkel voor het technische luik en komt niet tussen in geschillen.

Concreet

Is je onlinevolmacht in orde? Klik via je eigen Mijn VDAB-account door naar de Mijn VDAB-account van het andere bedrijf. Dat kan via de link 'Premies voor derden' die je op de startpagina van Mijn VDAB vindt zodra de volmacht in orde is. Klik op deze link en daarna op 'Toegang tot PMAH' naast de vestiging of het bedrijf waarvoor je een volmacht hebt. Zo krijg je toegang tot het luik 'arbeidshandicap' in de Mijn VDAB van dat bedrijf.

Je kan in naam van het andere bedrijf:

  • een aanvraag doen voor een tussenkomst in de kosten van een arbeidspostaanpassing
  • een aanvraag doen voor een betaling van een Vlaamse ondersteuningspremie (VOP)
  • een aanvraag doen voor een doorstroomtraject
  • een aanvraag doen voor een evaluatie werkondersteuningspakket
  • de status van je aanvragen bekijken