Vraag als werkgever de terugbetaling aan van een aanpassing aan de werkplek
Pas je de werkplek aan van een medewerker omwille van een gezondheidsprobleem of arbeidsbeperking? We leggen uit hoe je een terugbetaling aanvraagt.
Stap 1: vul het aanvraagformulier in
Log in op Mijn VDAB. Klik op 'Premies' en vul het online aanvraagformulier in. Zo hoef je je persoonsgegevens niet zelf in te vullen en kan je de status van je aanvraag opvolgen.
Heb je nog geen login? Registreer je dan eerst. Heb je al een login, maar ken je je wachtwoord niet meer? Bel naar het gratis nummer 0800 30 700 (elke werkdag van 8 tot 16.30 uur).
Lukt het niet om je aanvraag via Mijn VDAB te doen? Vul dit aanvraagformulier in, print het, onderteken het, scan het en mail het ons.
Stap 2: bezorg ons je offerte
Vraag een offerte aan de winkel of leverancier waar je het materiaal voor de arbeidsaanpassing gaat aankopen of die de arbeidspostaanpassing gaat doen en bezorg ze ons.
Opgelet:
- Wil je een wagen aanpassen om hem rijgeschikt te maken voor je medewerker?
- Bezorg ons dan een offerte voor de wagen zonder aanpassingen én een offerte voor dezelfde wagen maar met aanpassingen. Op die manier krijgen we zicht op het prijsverschil.
- Vraag aan je medewerker of hij ons een kopie kan bezorgen van zijn rijbewijs met de codes en een kopie van het rijgeschiktheidsattest Cara (als hij dit bezit).
- Wil je een lift installeren in je bedrijf? Bezorg ons dan minstens twee offertes voor de lift.
Stap 3: een expert neemt contact met je op
Een van onze experts neemt contact met je op om je aanvraag te bespreken en laat je weten of je aanvraag goedgekeurd is.
Ga je niet akkoord met onze beslissing? Vul binnen de 45 dagen na ontvangst van onze beslissing het formulier gemotiveerd verzoek heroverweging in en bezorg het ons.
Stap 4: koop het materiaal aan voor de arbeidspostaanpassing
Heeft onze expert je laten weten dat je aanvraag goedgekeurd is? Koop het materiaal aan voor de arbeidspostaanpassing aan. Je hebt hier een jaar de tijd voor.
Je kan het bedrag voorschieten of afspreken met de winkel dat wij direct aan hen betalen.
Heb je het bedrag voorgeschoten? Bezorg ons binnen de 6 maanden de factuur en je betalingsbewijs. Je kan dit zelf doen of aan de winkel vragen om dit te doen. We storten het verschuldigde bedrag terug op je rekening.
Contacteer een expert
Heb je een vraag over tewerkstellingsondersteunende maatregelen? Of wil je meer info op basis van je persoonlijke situatie?