U bent hier

Hoe vraag ik een betaling outplacement bij schulden aan?

Kan je omwille van schulden de outplacement van je ontslagen medewerkers niet betalen? Dan kunnen wij je outplacementkosten betalen. We leggen uit wat je hiervoor moet doen.

Wanneer doe ik een aanvraag?

Op welk moment je de betaling kan aanvragen, hangt af van je situatie.

  • Ging je onderneming failliet? Doe je aanvraag binnen de 30 kalenderdagen na de aanstelling van de aanvrager of de overname.
  • Heeft je onderneming financiële moeilijkheden? Doe je aanvraag binnen de 30 kalenderdagen nadat je de eerste medewerker -waarvoor je de betaling aanvraagt- liet weten dat hij ontslagen wordt.
  • Vond er een vrijwillige vereffening of gerechtelijke ontbinding van je vzw plaats door kennelijke staat van onvermogen? Doe je aanvraag binnen de 30 kalenderdagen na de aanstelling van de aanvrager of de overname.

Hoe doe ik een aanvraag? 

Stap 1

Download het aanvraagformulier en vul het in

Stap 2

Vul ons sjabloon in met een overzicht van alle ontslagen medewerkers.

Vraag je maar voor enkele ontslagen medewerkers een betaling aan, duid dan op de lijst duidelijk aan voor wie wel en wie niet. 

Heeft je onderneming financiële moeilijkheden, onderging ze een gerechtelijke reorganisatie of werd ze gerechtelijk ontbonden? Voeg dan extra bewijsstukken toe.

Stap 3

Mail het aanvraagformulier, de lijst van alle ontslagen werknemers en de eventuele extra bewijsstukken naar sociale_interventie@vdab.be.

Zitten er bewijsstukken bij die je niet kan mailen? Verstuur ze naar VDAB Sociale Interventiedienst, Keizerslaan 11, 1000 Brussel.

Wat gebeurt er na mijn aanvraag?

We laten je weten of je aanvraag goedgekeurd is. Je kan ook online alle goedgekeurde aanvragen bekijken.

Is je aanvraag goedgekeurd, dan zoeken we een outplacementkantoor en start de outplacement. We regelen alle betalingen rechtstreeks met het outplacementbureau. Je hoeft zelf niks te doen.

Lees meer over wat we doen.